Vtel Servicenummers

Het gebruik van servicenummers is historisch gegroeid vanuit de behoefte om aan functionaliteit, capaciteit en herkenbaarheid te kunnen voldoen, zonder dat daarvoor ingrijpende aanpassingen nodig zijn aan de eigen telefooncentrale.

Met een 0800- nummer of een 0900- nummer met laag tarief, zullen klanten en relaties sneller contact met uw bedrijf opnemen. Dit stimuleert verkoopcontacten en kan daardoor omzet verhogen. Tevens geeft het de organisatie een klantvriendelijke en servicegerichte uitstraling.

Een 0900- nummer (met een hoger tarief) kan een interessante extra bron van inkomsten zijn voor de organisatie. Een betaald 0900- nummer is vooral geschikt voor het aanbieden van betaaldiensten zoals een telefonische helpdesk, prijsvragen of nieuws- en sportberichten.

Traditionele manier

Traditioneel wordt bij elk servicenummer ook lokale (geografische) nummers als eindbestemming ingericht. Met andere woorden; een persoon belt een 0900 nummer dat weer wordt doorgeschakeld naar een geografisch nummer van uw bedrijf.

De telecomprovider brengt de beller de belkosten in rekening en brengt ook uw bedrijf belkosten in rekening voor de doorschakeling (afleverings- / transportkosten). Dit is een veel gebruikte methode van de telecomprovider om extra kosten aan u in rekening te kunnen brengen.

Uw bedrijf heeft dus eigen belkosten aan elk gesprek, ofschoon het inkomende gesprekken betreft. Daarnaast dient u rekening te houden met het aantal ISDN-lijnen die u voor deze dienst moet reserveren.

Vtel telecom manier

Vtel telecom kan servicenummers leveren op basis van SIP. Dit is een technische inrichting waarbij de gesprekken niet meer over traditionele ISDN koperlijnen uw pand binnenkomen maar via een DSL of glasvezelverbinding. Bij inrichting op basis van SIP (ook wel SIPtrunk genoemd) hoeft er geen geografisch tegennummer toegepast te worden en vindt geen doorschakeling plaats.

Bij Vtel telecom hebben we het dan ook niet over doorschakel-, aflever-, verkeers-, transport-, incasso- of andere kosten die andere telecomproviders wel aan u doorberekenen, maar hebben wij het over opbrengsten.

Indien u beschikt over een traditionele ISDN telefooncentrale die niet geschikt is om met SIP te werken, kunnen wij een converter plaatsen waarmee de koppeling wordt ingericht. Een converter vertaalt het SIP signaal naar ISDN signaal en andersom.

Meer weten over vaste telefonie?

Wilt u weten hoe we uw bereikbaarheid kunt verbeteren? Neem contact op met één van onze adviseurs. We maken graag een afspraak om de mogelijkheden te bespreken of sturen u direct een vrijblijvende offerte!

Informatie aanvragen